Biodiversitet og bæredygtighed
Her har eleven mulighed for at komme på vandring i forskellighedernes og konsekvensens verden. Blive udfordret med dilemmaer som mark kontra mose/overdrev, plantage contra fredskov og betydningen af biodiversitet. Betyder det noget, at vi fremhæver noget frem for noget andet? Det hele kan ende ud i en rapport om de oplevelser, eleven har prøvet kræfter med undervejs og kan have mulighed for at fremlægge for hinanden ved forløbets afslutning.
Hvad betyder biodiversitet? Er det noget, der betyder noget? Er bæredygtighed med til at bevare biodiversiteten, og hvad betyder bæredygtighed?
Vi arbejder ud fra mikroforskermetoden og børns naturdannelse.
Forløbet tilrettelægges ud fra jeres ønsker og behov.
Sted:
Dybsø Naturskole
Årstid:
Forår, sommer og efterår.
Målgruppe:
4-6. klasse, 7-10. klasse
Velegnede fag:
Natur/teknologi, matematik (statistik, beregning), dansk (rapportering), samfundsfag (sagsfremstilling), geografi